Technologie rowerowe używane w naszych produktach

Zapoznaj się z technologiami stosowanymi w produktach, które znajdziesz w naszej ofercie. Po najechaniu na ikonkę technologi pojawi się krótki tekst z jej wyjaśnieniem.

D3O
D3O™ jest to materiał, który w stanie spoczynku charakteryzuje się dużą elastycznością i małą wagą zapewniając pełną swobodę ruchów, po uderzeniu jego włókna łączą się, by zapewnić maksymalną ochronę oraz umożliwić rozproszenie energii.

Rozciągliwa tkanina została pokryta milionami maleńkich nanofilamentów, dzięki czemu można było stworzyć najbardziej hydrofobowe wykończenie. Krople wody tworzą kuliste kulki na wierzchu tkaniny lub odbijają się od tkaniny bez pozostawiania śladów.
Odzież uszyta z tkaniny Gore-Tex jest ekstremalnie oddychająca, a za razem chroni przed wiatrem i wodą. Dzięki membranie Gore-Tex krople wody odbijają się od materiału.
Progetto X2 Progetto X2 dzięki użytym materiałom posiada idealną wentylację. Dwuwarstwowa kostrukcja wkładki oraz wyściółka różnych gęstości zapewnia komfort szczególnie podczas długich treningach.
Wkładka Kiss Tri wykonana została z pianek o różnej gęstości. Jej zoptymalizowany kształt nie przeszkadza w trakcie pływania i biegania.
Produkt wyposażony w membranę Gore-Tex.

Technologia OptiCube™ Nasza zastrzeżona technologia soczewek OptiCube™ maksymalizuje jasność, znacznie zwiększając widoczność.
FlexTight Innowacyjny uchwyt CatEye FlexTight może być szybko i przede wszystkim pewnie zamocowany do praktycznie każdej kierownicy, sztycy lub mostka. System daje możliwość wielokrotnego montażu w różnych pozycjach. Dodatkowym atutem jest możliwość dowolnego mocowania i ustawienia licznika, czy lampy bez użycia jakichkolwiek narzędzi.
ClickTec™ Proste i efektywne rozwiązanie przełączania funkcji w liczniku. Pojedynczy przycisk został zintegrowany z obudową licznika. Dzięki temu nie ma potrzeby szukania właściwego przycisku, gdzieś na obudowie. Specjalnie skonstruowana obudowa działa, jako przycisk co sprawia, że licznik ma wyjątkowo zwartą budowę, przy jednoczesnym, maksymalnym zwiększeniu powierzchni wyświetlacza.
2.4Ghz Digital wireless Technologia 2.4Ghz zapewnia najszybszą bezprzewodową transmisję danych i praktycznie eliminuje interferencje oraz zakłócenia.
Slope

Niezwykle proste i skuteczne rozwiązanie pozwalające na idealne ustawienie zacisku hamulca hydraulicznego względem tarczy.
Olej mineralny o specjalnym składzie przeznaczony do hamulców Hayes Radar. Charakteryzuje się niską adsorbcją wilgoci oraz małą agresywnością w stosunku do otoczenia.

Sprawdzony i niezwykle efektywny system tłumienia kompresji pracujący w oparciu o otwarta kąpiel olejową. W prosty sposób pozwala na zewnętrzną zmianę charakterystyki pracy widelca, aż do jego całkowitej blokady. Umożliwia stosowanie manetki blokady skoku MILO.
MRD
MRD (Manitou Racing Development) Widelce oznaczone tym symbolem to wersje specjalne, stworzone z myślą o użytkowaniu w warunkach wyścigów. Są lżejsze od podstawowych wersji dzięki zastosowaniu lżejszych tłumików i bardziej agresywnemu cieniowaniu korony i rury sterowej. Wersje MRD najłatwiej rozpoznać po charakterystycznej anodowanej na niebiesko rurze sterowej.
TPC
Dolny tłumik pozwalający na optymalne ustawienie powrotu widelca do stanu początkowego. Zewnętrze pokrętło pozwala na dostosowanie jego pracy w zależności od chrakterystyki trasy, którą pokonujemy.
System MARS to sprawadzone połączenie komory powietrznej i lekkiej sprężyny stalowej dające możliwość precyzyjnego dostosowania pracy widelca do wagi zawodnika oraz do indywidualnego stylu jazdy.
System wykorzystujący sprężynę stalową z dodatkową asystą powietrzną w celu bardziej precyzyjnego dopasowania pod wagę użytkownika.
Prosta w obłsudze sprężyna powietrzna umożliwiająca szybkie ustawienie widelca pod konkretną wagę użytkownika.
Hollow Crown Drążona korona górna, to doskonały sposób na obniżenie wagi bez utraty sztywności.
Evil Genius Seals Uszczelki Evil Genius drastycznie zwiększają żywotność widelców i ograniczają częstotliwość serwisu. Wysoka jakość wykonania, mały współczynnik tarcia i doskonałe uszczelnienie, to efekty wieloletniego doświadczenia nabytego w branży sportów motorowych.
1,5
1.5 Tapered Steerer Sztywność, niska masa i wytrzymałość. Rura sterowa o zmiennej średnicy (tapered) staje się obecnie powszechnym standardem.
Hex-lock Thru Axle Sztywna oś o średnicy 20 mm mocowana na wielowpust (Hex Lock) to niezwykle sztywne i wytrzymałe połączenie. Doskonale sprawdzi się szczególności w ekstremalnych odmianach kolarstwa.
Thru Axle: Hex Lock QR15 Oś Hex Lock QR15 zapewnia doskonałą sztywność i niezwykle prosty domontaż przedniego koła bez użycia narzędzi. Wystarczy otworzyć zacisk i przekręcić tylko ćwierć obortu!
MILO: Manitou Integrated Remote Lockout Manetka do zdalnej obsługi tłumika. Ergonomicznie wyprofilowana, aluminiowa dźwignia zmiany tłumienia i kompozytowy przycisk zwalniający. Zajmuje bardzo mało miejsca na kierownicy (6,5mm). Niewiele waży (29,6g).

Twin Shell Skorupa zewnętrzna jest zespalana z wypełnieniem po kształtowaniu. Dzięki temu koszty produkcji mogą być niższe, a bezpieczeństwo pozostaje na tym samym, wysokim, poziomie.
Paski Kevlar® Paski wykonane z ultralekkiego i bardzo wytrzymałego materiału, jakiem jest Kevlar®. Są lżejsze i mocniejsze od standardowych pasków.
Klamra Anti-Pinch Bezpieczna klamerka, która można łatwo zapiąć i rozpiąć bez obawy o przyszczypanie skóry podczas tych czynności.
Bimbi-Plus Specjalnie wyprofilowany tył kasku dziecięcego, który zapewnia ergonomiczne dopasowanie do fotelików.
Bimbi-Secure Wewnętrzne wyprofilowanie kasku w sposób, który zapewnia optymalna ochronę ciemiączka małego dziecka. Skorupa kasku w żadnym miejscu nie dotyka głowy dziecka, a w przypadku uderzenia rozprasza energię tak by jak najbardziej chronić wrażliwe obszary.
Wkładki Coolmax® Wykonane z materiału, który doskonale wchłania i odparowuje wilgoć. Mogą być prane przy użyciu łagodnych detergentów.
Siatka przeciw owadom Przy niewielkim obniżeniu poziomu wentylacji, skutecznie zapobiega dostawaniu się owadów do wnętrza kasku.
Gel02™Front Czołowy panel, wykonany z żelu eliminuje problem potu kapiącego z czoła, czy to na okulary czy bezpośrednio do oczu. Doskonałe rozwiązanie na naprawdę gorące warunki.
Powierzchnia styku z głową (HCS) Wartość, która pokazuje jaki procent powierzchni głowy styka się z wkładkami kasku. W miejscach styku nie ma przepływu powietrza. HCS pozwala łatwo wskazać, który kask jest bardziej wentylowany. Im niższa wartość tym lepsza wentylacja.
Gel02™ Nowa generacja wkładek wykonanych ze specjalnego żelu, zastępuje tradycyjne wkładki materiałowe. Specjalnie opracowany żel pozostaje chłodny w kontakcie ze skórą. Wkładki doskonale dopasowują się do kształtu głowy i odpowiednio kierunkują przepływ potu z dala od oczu.
In-Molding Proces, w którym z pomocą wysokiej temperatury i pod wysokim ciśnieniem łączy się zewnętrzną skorupę z wewnętrznym wypełnieniem dla stworzenia bardziej wytrzymałego i lżejszego kasku.

ZSG ultima compound – materiał zapewniający doskonałą przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Opony wykonane z tej mieszanki zużywają się o 10% dłużej bez utraty właściwości trakcyjnych.
Universal Tubeless System – bezdętkowy system rozwinięty przez firmę Mavic w celu wyeliminowania możliwości przebicia oraz obniżenia wagi kół. Umożliwia stosowanie niższego ciśnienia w ogumieniu, przez co znacząco poprawia się trakcja.

Sprężyna stalowa
Post disc brake mount Mocowanie hamulca tarczowego typu post mount
OCR-C – Open-bath Compression Rebound Cartridge Kardridż z zamkniętą kąpielą olejową. Posiada pełną zewnętrzną regulację kompresji (z blokadą skoku) oraz tłumienie odbicia.
OCR+ – Open-bath Compression Rebound Plus Kardridż z kąpielą olejową stosowany w widelcach o większym skoku. Posiada pełną zewnętrzną regulację kompresji (z blokadą skoku) oraz tłumienie odbicia.
OCR 2 – Open-bath Compression Rebound II Ulepszony system otwartej kąpieli olejowej. Zminimalizowana ilość oleju potrzebnego do pracy sprawia, że cały system jest lżejszy zachowując swoją funkcjonalność. Posiada pełną zewnętrzną regulację kompresji (z blokadą skoku) oraz tłumienie odbicia
OCR
OCR – Open-bath Compression Rebound Otwarta kąpiel olejowa. Posiada pełną zewnętrzną regulację kompresji (z blokadą skoku) oraz tłumienie odbicia
TNL
TNL - Turn & Lock Zamknięty kartridż olejowy z regulacją tłumienia oraz możliwością blokady skoku
AIR
AIR Sprężyna powietrzna, lekka i prosta w obsłudze. Umożliwia regulację naprężenia wstępnego
RA – Rebound Adjustment Zamknięty kartridż olejowy z zewnętrzną regulacją tłumienia odbicia
Pre-Load Regulacja naprężenia wstępnego sprężyny
1,5" Crown Rura sterowa o zmiennej średnicy - tapered.
TQC
TQC – 20mm Thru-axle & Quick-release Convertible dropout Możliwość montażu w amortyzatorach wyposażonych w oś 20 mm tradycyjnej piasty z zaciskiem mimośrodowym przez zastosowanie specjalnych adapterów
QR15 Axle Sztywna oś 15mm (zacisk).
ML
ML - Mechanical Lockout Mechaniczna blokada skoku
RL
RL – Remote Lockout Dźwignia blokady skoku umieszczona na kierownicy, dla łatwej obsługi blokady podczas jazdy
TRL
TRL – Smart Remote Lockout Nowa kompaktowa i ergonomiczna dźwignia blokady skoku TRL. Obniżona masa i mniejszy rozmiar sprawiają że idealnie wpasuje się na każdą kierownice.
SRL
SRL – Smart Remote Lockout Dźwignia blokady skoku z dodatkową regulacją w płaszczyźnie pionowej i poziomej w celu dostosowania jej do własnych preferencji dla jeszcze łatwiejszej i wygodniejszej obsługi.
Rozmiar koła 20''
Rozmiar koła 24''
Rozmiar koła 26''
Rozmiar koła 27,5"/650B
Rozmiar koła 29''
Rozmiar koła 700C

Open - system jest wynikiem testów klinicznych oraz trwających badań budowy anatomicznej kolarzy. Składa się z odpowiednio ukształtowanego otworu w części środkowej siodełka zapewniając właściwe podparcie oraz słabszy ucisk na krocze.
Regular - siedzisko w całości wypełnione (bez otworu)
Flat - profil siedziska jest w lini prostej. Wybierz siodło Flat jeśli preferujesz większe wykorzystanie całej powierzchni siodła z częstymi ruchami w przód i w tył.
Narrow- szerokość siedziska jest mniejsza niż 140 mm
Wide - szerokość siedziska jest wieksza niż 140 mm
Waved - profil siedziska zawiera wgłębienie większe niż 5 mm. Wybierz siodła Waved  jeśli podczas jazdy wykorzystujesz przednią powierzchnię siodła.
Gel
Gel - materiał stosowany w celu zmniejszenia ucisku delikatnych części ciała, dzięki swojej kompozycji zapewnia uczucie komfortu.
Bio Foam - pianka Bio Foam jest efektem poszukiwań materiału, który mógłby zastąpić żel oferując większy komfort, niższą wagę oraz długotrwałą wytrzymałość. Wypełnienie siodełka Bio Foam reaguje na ruchy miednicy dzięki swej biodynamicznej strukturze gwarantując komfort i pewne podparcie.
Styl jazdy City 60-90° - komfort ponad wszystko! Ciesz sie wycieczkami rowerowymi dzięki siodełku z wygodnym wypełnieniem i dużej powierzchni.
Sportive 0-30° - grupa siodełek dla rowerzystów jeżdżących sportow, którzy na rowerze przyjmują wyczynową pozycje. zaprojektowane do codziennego użytku w rowerach szosowych oraz górskich.
Styl jazdy Trekking 30-60° - jesli jeździsz turystycznie jedno z tych siodełek będzie odpowiednie, dzieki połączeniu komfortu i sportowego kształtu.
Protek - specjalna linia siodełek dedykowana do szeroko pojętego MTB. Silikonowe wkładki zintegrowane z pokryciem zabezpieczają najbardziej narażona na uszkodzenia miejsca siodełka. Pokrycie jest bardzie odporne na ścieranie.
Xsilite - nowy materiał stosowany przez San Marco do produkcji stelaży siodełek. Lżejszy i mocniejszy od tytanu. Xsilite powstał z myślą o najlepszych siodełkach dla zawodowców. Materiał ten zawiera dużą ilość krzemu (stąd nazwa Xsilite=XSilicon), cząsteczki tytanu oraz węgla. Wyróżnia się wysoką odpornością statyczną, przy wytrzymałości porównywalnej z tytanem jest o 10% lżejszy. Specjalne wykończenie zabezpiecza przed korozją.
Full Carbon - cała konstrukcja wykonana z włókna węglowego. Dzięki swej strukturze włókno węglowe oferuje wyjątkowo niską wagę w połączeniu z niezrównanymi osiągami. Konstrukcja skorupowa (monocoque) pozwala w pełni wykorzystać energię wytwarzaną przez mięśnie. Maksimum pod względem lekkości i wytrzymałości.
Microfeel - to oddychające i bardzo wytrzymałe pokrycie siodełka. Materiał ten bardzo dobrze przylega do pianek wyściełających, co umożliwia kształtowanie ergonomicznych siodełek.

Specjalna powłoka to nowy sposób na redukcję tarcia przy nyplach aluminiowych. Powłoka jest stosowana na gwincie oraz nyplu. W ten sposób redukujemy tarcie na linii szprycha-nypel i obręcz-nypel. Powłoka zwiększa również odporność na korozję.
Nyple Polyax są opatentowane przez firmę SAPIM. Dzięki specjalnej budowie pomagają w dopasowaniu nypla do obręczy. Rozwiązuje to problem załamania szprychy przy nyplu. Dzięki temu szprychy lepiej układają się w kole.

Tecno-3 Push System Tecno-III pozwala na idealne dopasowanie buta na całej długości stopy przy pomocy jednego, prostego mechanizmu. Sprawdzony i wymienny system zapadkowy został wykonany z całkowicie nowego materiału zapobiegającego zacinaniu podczas przeprowadzania mikrometrycznych poprawek. System jest wymienny i dostępny w ofercie części zamiennych.
Tecno-3 System System Tecno-3 pozwala na idealne dopasowanie buta na całej długości stopy przy pomocy jednego, prostego mechanizmu.  Sprawdzony i wymienny system zapadkowy został wykonany z całkowicie nowego materiału zapobiegającego zacinaniu podczas przeprowadzania mikrometrycznych poprawek. System jest wymienny i dostępny w ofercie części zamiennych.
Soft Instep 3 Szeroki, anatomicznie ukształtowany pasek, z termicznie scalonymi elementami dla poprawy ergonomii i komfortu użytkowania. Dzięki temu rozwiązaniu siła nacisku klamry jest rozprowadzona równomiernie wokół podbicia stopy. Pasek może być regulowany z obu stron, dając możliwość indywidualnego dopasowania do objętości stopy.
Soft Instep 2 Szeroki, anatomicznie ukształtowany pasek, z termicznie scalonymi elementami dla poprawy ergonomii i komfortu użytkowania. Dzięki temu rozwiązaniu siła nacisku klamry jest rozprowadzona równomiernie wokół podbicia stopy. Pasek może być regulowany z obu stron, dając możliwość indywidualnego dopasowania do objętości stopy.
Caliper Buckle Lekki, mikrometryczny system zapinania buta. Zapięcie następuje dzięki podniesieniu dźwigni centralnej klamry. By w pełni otworzyć klamrę należy podnieść równocześnie dwie małe boczne klamry. Regulacji mikrometrycznej, na przykład podczas jazdy, dokonuje się naciskając górną cześć centralnej dźwigni. Klamra i paski są wymienne i dostępne w ofercie części zamiennych.
High Security Velcro Dzięki zintegrowanym polimerowym ząbkom system zapobiega samoistnemu luzowaniu rzepów podczas jazdy.
Adjustable Heel Retention Device System, dzięki któremu możliwe jest regulowanie objętości tylnej części buta, tuż nad piętą. System usztywnia tylną cześć buta i umożliwia lepsze dopasowanie buta w tej strefie.
Sidi Heel Cup Wzmocniona pięta sprawia, że stopa przytrzymywana jest w optymalnym położeniu. Pięta nie podlega deformacji nawet po długim czasie użytkowania.
Replaceable Heel Pad Wymienna, gumowa podkładka antypoślizgowa.
Rubber Toe Przednia część czuba buta wykonana z odpornej na uderzenia kamieni gumy.
Vent Carbon Sole Całkowicie nowa, lżejsza podeszwa opracowana przez inżynierów Sidi. Wlot powietrza zlokalizowany z przodu, zapewnia przyjemne uczucie chłodu i bardzo dobrą wentylację stopy. Powietrze przepływa za pośrednictwem specjalnych kanałów zlokalizowanych w podeszwie i wylatuje tuż za śródstopiem.
SP Carbon Sole Carbonowa podeszwa Sidi wyprodukowana specjalnie pod kątem użytkowania z pedałami Speed play.
Twelve Carbon Composite Sole Nowsza wersja podeszwy eleven carbon composite, będąca połączenia dwóch materiałów: nylonu i włókna węglowego. Odpowiednie osadzenie włókna węglowego w sieci wykonanej z nylonu pozwala na stworzenie niezwykle lekkiej i sztywnej podeszwy. Nylon, jako materiał nie absorbuje wilgoci, a jego sztywność pozostaje niezmienna niezależnie od warunków pogodowych lub z upływem lat.
Millenium 4 Carbon Composite Sole Podeszwa Millenium 4 Carbon Composite to połączenie włókna weglowego z rdzeniem wykonanym z nylonu, co skutkuje uzyskaniem dużo wyższej szytnowści niż w przypadku podeszwy wykonanej całkowicie z nylonu
MTB Competition Sole Podeszwa została specjalnie opracowana pod kątem użytkowania w trudnych warunkach. Można dodatkowo dokręcić do niej dwa kołki zwiększające przyczepność w trudnym, stromym, czy błotnistym terenie. Kołki sprzedawane są jako osobny element.
MTB S.R.S Carbon Composite Sole Podeszwa wykonana z kompozytu będącego połączeniem włókna węglowego z nylonowym rdzeniem. Takie rozwiązanie pozwala na uzyskanie jeszcze większej sztywności i wytrzymałości niż w przypadku podeszwy wykonanej całkowicie z nylonu. By zwiększyć długowieczność podeszwy wszystkie jej elementy są wymienne – zarówno elementy bieżnika SRS jak i sama płytka nylonowo-węglowa.
MTB S.R.S Carbon Ground Sole Podeszwa MTB SRS Carbon-Ground przenosi standard jazdy MTB na wyższy poziom. Jest to możliwe, dzięki obniżeniu wagi pary butów o prawie 100 gram w stosunku do modelu MTB Dragon Carbon SRS, bez utraty sztywności i wytrzymałości. 
Outdoor Sole Wyczynowa podeszwa MTB wykonana ze specjalnej mieszanki gumy dla zapewnienia jak najlepszej przyczepności podczas jazdy po zmiennym terenie i w nieprzewidywalnych warunkach pogodowych. Doskonale oczyszcza się z błota i kamieni. Wyposażona w 4 otwory montażowe.
Buty dla kobiet Cechują się nie tylko zmniejszoną objętością i szerokością w przedniej części. Dopracowano także kształt pięty, z uwzględnieniem budowy anatomicznej kobiecej stopy.
Duża objętość - wersja MEGA Buty zaprojektowane dla ludzi cechujących się stopami szerokimi, o wysokim podbiciu.

Specjalny system umożliwiający używanie obręczy z oponami Tubeless oraz Tubless Ready. Dostępny w modelach Helix TR25, TR27 oraz TR29. Dodatkowo konieczne jest zastosowanie specjalnej taśmy obręcz i wentyla.

Komunikacja przy pomocy ANT+
Komunikacja przy pomocy Bluetooth Smart

Opona z z domieszką Grafenu jest twarda lub miękka w zależności od warunków zewnętrznych i potrzeb rowerzysty. Gdy koła się toczą - guma jest twarda, tak aby stawiać jak najmniejsze opory. Gdy rower hamuje, przyspiesza bądź wchodzi w zakręt -  opona staje się bardziej miękka zapewniając lepsza przyczepność. Grafen zapewnia dużą wytrzymałość na przebijanie opon.
SwitchIT to rozwiązanie zastosowane przez Vittorie w piaście tylnej kół szosowych. Technologia ta umożliwia szybkie wymontowanie bębenka bez zdejmowania kasety i bez użycia jakichkolwiek narzędzi. W ten sposób możemy łatwo zmieniać kasety - różniące się np. zakresem przełożeń bądź systemem (Shimano/SRAM, Campagnolo).
Vittoria twierdzi, że dodatek nanotechnologii poprawił najważniejsze parametry kół o wartości rzędu 10-30%. Sprawia to, że otrzymujemy koła o znacznie poprawionych właściwościach. Zastosowanie grafenu pozwoliło zwiększyć wytrzymałość obręczy i ich sztywność o około 15%. Co więcej, wysoki parametr przewodnictwa cieplnego sprawia, że materiał ten znacząco wpływa na odprowadzanie powstającego przy hamowaniu ciepła w obręczach.